20070726

BILDER


Har kommer lite efterlangtade bilder fran Rumanien.


Som tidigare sagts sa kom hela bunten och hamtade upp oss pa stationen i Sibiu. Vi var lite morbultade efter resan sa vi akte hem till min kara farbror och at en rejal bit mat. Pa rumanskt vis bjods det pa en hutt innan maten. Det rackte inte med mat utan det bjods aven pa efterratt och efter efterratt och lite frukt och en kaffe pa slutet. Tror inte vi atit sa mkt pa ar och dar:)



Har stoltserar Nelu med sina nyinskaffade progressiva glasogon. Tror det ar en rumansk uppfinning for alla over 45 hade en egen uppsattning :)



Ni forstar kanske vad jag menar.. ett par pa snoken och ett runt halsen.. Har jag inte sett dig Anna-Maria med tva glagogon runt halsen, och Dan ocksa for den delen ;)


It-revolutionen har kommit till vart kara hemland, blev makta forvanad nar Mimi fladdrade loss framfor datorn som en mindre hacker pa en dator som slar min med hastlangder.. men men, vad ar det som har hant. Saker forandras och skont ar val det :)



Staden har aven geomgatt en mindre forvandling. Fran att vara en gammal sliten oststatsstad till att vara en nyrenoverat turistattraktion men nylagda kullerstensgator och nyputsade fasader. Mycket fint..




Dagen efter akte vi ivag och grillade lite mat i en dal som lag 20 min utanfor staden. Har star grillmastarna och ger order medan assistenterna gör jobbet.
Slutresultatet blev nagra bruna korvliknande kottbullar, aven kallat mitch.. Valdigt goda:)
Det var det fran rumaninen. Fast nu ar vi i Split i Kroatien. öltarmen skriker sa bilderna harifran far vanta ett tag till. Ta hand om er dar hemma, hoppas inte det ragnar for mycket.
PUSS o KRAM
//Luffarna

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hello!

Kul att se att ni hade det nice i vårt gamla zigenarhemland och att de verkar ha det bra.

Mimi har alltid på sin webbcam (men hon verkar inte veta det), så ibland sitter jag på jobbet och spionerar på på henne. Kanske får jag en oväntad överraskning, som gör mig blind, någon dag... =)

Horiye hälsar så mycket, hon undrar om ni kan svänga förbi Sibiu på hemvägen och ta med er några mitch till henne.

Kram.

Anonym sa...

Hej
Kul att ni hade roligt i Sibiu.

Ni har inte sett mig med två glasögon, för att jag har bara en. Men den hänger alltid runt halsen :-)
Den som uppfann senilsnöret borde få Nobel-pris.
Ha det så jättebra i Kroatien.
Puss mamma

Anonym sa...

hej älskade vänner!

guud vad skönt att höra att ni chillar o sover o solar o äter o hänger med vänner....verkar vara en supersemester, men jag fattar inte varför ni inte betalar för sovvagnar på tågen...livskvalite är att få ligga ner ibland!
jag ska föresten trottsa alla mina principer och dra till norrland i helgen för att åka på urkult festival, en minisemester...ska bli galet hoppas jag...

kommer ni hem till din födelsedag mysan?

massa kärlek till er!

fortsätt njuta som faan! puss/ellen

mamma irene sa...

Roligt att ni har det bra. Ni blir tydligen bortskämda av släktingarna i Rumänien. Fortsätt njuta av er semester och av varandras sällskap, det är ni värda båda två. Er telefon fungerar tydligen inte och min mobil ligger på en fjälltopp på andra sidan sjön i Åre. ska försöka lösa det någon dag i veckan men just nu känns det ganska oviktigt. Annars har jag haft det superskönt. Vi har haft världens tur med vädret och varit ute på långa turer varje dag. Känner mig som en ny liten Irene. Men som sagt det går kanske inte att nå mig på mobilen på några dagar. Ha det fortsatt bra. Pussar o kramar

Anonym sa...

Spatziba comrad.

At least i find you, bat onlu on www. I not rember yuor nejm vas pronounsed with Q. Not in reel live. Yuo wer soo clos to my homtovn (mor like villidge or just you maijt sey haouse) of Clujzbriczknack in bjuttifull suburbia off Irkutsk.

If you (and mejbee littel girl), come vissit mein familü, but mejbee you will full of food not always be and mejbee koffe not maid off coffe peas. Doose romejnains are so wealthie and luxurius :`( Alwajs weary two glasses on pixture!!! Must cost plenty zloties!!!

Me really miss handsomm hairy gipsiguy from Sibiu in bjuttifull Romejnja. You beard reallyu nice is.

If yuo bring mitch, ve wil alsso hawe food to eat ven yuo ariwe. musst go; cole mine weiting.;)

Nazdarivija

Anonym sa...

Nu är Volgar i farten igen.

Glöm inte bort att vänta på Bettan i Venedig.

Allt OK med er? Skriiiiiiiiiiiv !!!

Puss/ Tjatigamorsan

Anonym sa...

flera dagar sedan livstecken...
spread your shit!!!här också

puss // ellen