20070731

Rijeka - Kroatien

Hej nära o kära!

Nu har vi lotsat oss upp genom landet med buss till Rijeka pa sma serpentinvägar vilket kunde fa den mest stalmagade person att ma illa.. Vi stannade även till i Zadar en natt för att lungna magen. Vägarna är väldigt fina med sma pitoreska byar intill havet, vilket kan fa den mest rotlösa att vilja stanna kvar resten av livet. Vädret har även lungnat ner sig sa nu är det behagliga 27 grader istället..

Imorgon bär det av till Venedig där lillasyster väntar, ska bli jäkligt roligt att fa träffa Bettan :) Efter det sa vet vi inte riktigt var det bär hän.. Spanien kanske:)

Maste bara berätta om vara hyresvärdar. Kanske jordens mysigaste par. Lägenheten ligger precis bredvid stationen och har en takhöjd pa säkert 4 m. Vi fragade om vi kunde lana tvättmaskinen, för vi hade inte tvättat sen vi lämnade Rumänien, varav tanten slänger fram en tvattkorg där vi fick slänga all var tvätt. När vi vaknade upp dagen efter sa lag alla kläder prydligt ihopvikta pa soffan.. Vilka underbara människor :)

Tyvärr sa har minneskortsläsaren pajjat sa det blir inga bilder den här gangen :( Ska försöka lösat pa annat sätt..

Ta hand om er där hemma och hoppas att vädret har blivit bättre!

Püss o Kram
//C & J

10 kommentarer:

Jzone sa...

hej svejs kompisar!! Vi har precis kommit hem från afrka och därför har vi missat era och volgars senaste äventyr :) Men nu ska vi följa med med spänning. puss och kram och hälsa volgar om ni ses!

Anonym sa...

Hej
Va kul att ni mår bra och att ni "passat tiderna",för att jag hoppas verligen att ni är i Venedig i morgon och att ni väntar på min lilla flicka på flygplatsen. Irene var jättegullig och erbjöd sitt hjälp med att köra Bettan till flygplatsen. Jag är ledig och Mami och jag kan köra kör henne. Pappa jobbar som vanligt.

Ta hand om varandra!!!!!

Ps. Här är fortfarande minusgrader men va´fan; det är bara 1 augusti, sommaren är lång.

Puss Mamma och Pappa

Volgar sa...

Aaah.... on wej to Venezia from Kroatzic you can stop in bjutti-full villadg off Vladivolgan. Very fejmos for handikraft pottery. You will buy alot me promiss. Plis stej with my brother Volgan and his fammili. Littel hairy rommanian frend may borrow one off hes four bjutti-full albanian gipsi wifes for some "fun". Mejbi i can meat sister yours in return. Pliis?

mamma irene sa...

Skönt att höra från er, det var några dagar sedan. Semestern rullar på. I dag ska Ingela och jag till Skänninge. Hoppas att ni får fortsatt bra väder och att allla tre får roligt. Ha det bra och var rädda om er. Har fortfarande ingen mobil. Fick låna Sandras gamla men den har jag inte lyckats få igång. Det känns som jag har gått tillbaka några år i utvecklingen. På den gamla goda tiden ni vet. När mamma inte hade någon mobil. Puss och kram små snuttjullar

Anonym sa...

Grattis ärlskade vänner till förlovningen!

jävla galningar!

och jessica - jag hörde det från mamma först!!!!?????

puss

Anonym sa...

Happy shiny lovepeople,

Mina bekanta hör av sig till mig och säger att ni förlovat er. Jag som direktabonnerar på er blogg vet inget medan det tydligen står i Corren. Får väl läsa om er i den i fortsättningen... =)

Stort grattis!

Kram.

Anonym sa...

Ellen säger att hon fick höra av mamma, Adrian säger att han fick höra av bekanta, jag får läsa om det på internet, men OK, nu vet vi det... Grattis och lycka till !!!

Jonas sa...

Grattis till förlovningen!

Vilken överraskning ;)

Anonym sa...

Grattis till förlovningen busunge! förstod väl att det skulle bli så.
Skönt att se att ni har det bra.
ses när ni kommer hem.
Ska iväg till Skänninge nu.
puss o kram// Emma Nork

Jen sa...

Eftersom Jonas glömde mig i sitt inlägg får jag sköta gratulationen själv.
Stort grattis till förlovningen!!
Det verkar som det inte går någon större nöd på Er där nere, men tro inte att vi är avis ... ;)

Kram//Jenna.